A verseny szezon kezdete előtt felkerestük Bezzegh „Tyű” István motorversenyzőt, hogy értékelje a 2012-es évet és a 2013-as év terveiről  kérdezzük.

– Felemás szezont zártam. 2012-es évben a nyílt nemzetközi Magyar Bajnokságon Super Bike kategóriában indultam, ami nem csak Magyarországon, hanem a környező országokban került lebonyolításra. Az első futam Szlovákiában nem túl jól indult, mert ki kellett hagyni műszaki gondok miatt. Adódott egy lehetőség és a Kawasaki Zx 10R-röl hosszú együttlét után egy BMW S1000RR nyergébe szálltam át. A második fordulóz a bajnokságban a Sárvár melletti Pannonia Ringen rendezték. Itt a nemzetközi értékelésben tizenkettedik, a Magyar értékelésben a dobogó harmadik fokára tudtam felállni. Igazán elégedett voltam az eredménnyel, hisz az új motorral még nem sokat tudtam tesztelni és így nem nagyon szoktunk még össze. A harmadik forduló az általam nem nagyon szeretett Hungaroringen került lebonyolításra, ahol nem túl jól sikerült a versenyünk, az ötödik helyen intetek le. A következő futamon Szlovákiában  nem tudtam részt venni .  Az utolsó futamot, ami csak magyar bajnoki volt a Pannonia Ringen rendezték október elején itt jól kijött a lépés és nagy csatában egy harmadik helyet hoztunk össze, így összesítésben a Magyar Bajnokságban az ötödik helyen végeztem.  2012-ben indultam a  Fönix  kupasorozaton, amiről azt kell tudni hogy a Pannonia Ringen történik az összes futam és igazán tesztelésnek szántam.Ezt végül  is sikerült megnyernem az 1000-es Kategóriában.

Igazából miért volt szükség az év közbeni motor cserére?

– Én gyakorlatilag 2006-ota élveztem a Kawasaki támogatását mint a helyi kereskedőn mint az országos importőr által. 2011-re a válság és más tényezők miatt ez a támogatás megszűnt. 2012-re szerettem volna másik motort megépíteni , de a Kawasaki berkeken belül nem  volt olyan forrás ahonnan  információhoz és fejlesztéshez jutottunk volna. Időközben a BMW- hez egyre több és jobb kapcsolatot sikerült kiépíteni és a mai napig is tudjuk fejleszteni a motort a Super Bike világbajnokságon résztvevő gyári BMW Itália csapattól megszerzett alkatrészekkel illetve be álltásokkal.

Az idén új lebonyolítási rend és új versenykiírás szerint kell versenyezni. Mit lehet tudni erről?

–  Hat forduló lesz, amin belül a Super Bike kategóriában, ahol én is érdekelt vagyok, a világbajnokság mintájára egy napon két futamot rendeznek, tehát összesen tízen két futam lesz! Mivel a Magyar szövetség önállóan nem tud egy magas színvonalú bajnokságot lebonyolítani, így néhány környező országgal közösen rendezik azt. Ez a bajnokság egy nagyon népes mezőnyt és sok jó pilótát fog összehozni. Hiszen a Román és Cseh bajnokság így is nagyon erős és a Szlovákok és a Lengyelek is becsatlakoznak.

 Hol lesznek a versenyek?

–  Két forduló a Pannonia Ringen, egy a HungaroRingen , kettő Slovákia Ringen, és egy pedig Csehországban Brnoban lesz.

 Volt néhány esésed és ezek miatti kórházi kezelésed. Hogyan állsz a sérülésekkel?

– Az előző évben megszakítottam a sokévi gyakorlatot és azt mondhatom egyet sem estem! Ez így első hallásra nagyon jó hírnek tűnik, de aki nem esik el az nem is megy gyorsan! Valóban folyamatosan a határokat kell forszírozni és óhatatlan, hogy néha átlépve azokat néha a kormányt is sikerül átlépni. Azt mondják, hogy az a normális, ha az ember egy évben néhányszor elesik. Talán az új motorral kicsit óvatosabban kezdtem ismerkedni, ennek tudható be a kevés bukás tavaly.

Mit vársz a 2013-as évtől és milyen eredménnyel lennél elégedett?

– Nehéz erre válaszolni, mert nem ismerem a nemzetközi bajnokságban részt vevő csapatokat, pilótákat. Azt gondolom, ha összesítésben az első tízben végeznénk, azzal elégedett lehetnék! A Magyar bajnokságban az első ötben a reális, de igazán a dobogó lenne a cél, ami nem lehetetlen, de jól kell, hogy ki jöjjön a lépés…

-pézsé-

egy kereken

Related Images:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .