Ismét együtt a túrázó baráti társaság! A Pest Megyei Szabadidősport Szövetség szervezésében október utolsó hétvégéjén Vértessomlón találkoztunk. Akik délig megérkeztek szálláshelyünkre, kellemes és érdekes kiránduláson vehettek részt délután. Alig 3,5 km-es erdei ösvényen, átgyalogoltunk a számunkra ismeretlen majki kamalduli remeteség kolostorához.

A tárlatvezetés – mely szakszerűségben és kedvességben rendkívüli volt – során megismerkedtünk a rendi élettel, a hely történetével és jelenével. A toronyóra hangja figyelmeztetett az idő múlására és már indultunk is az alig egy kilométer távolságra lévő Bányászati Múzeumba. Mindenhez hozzá lehet nyúlni és ki lehet próbálni a kiállított tárgyakat, eszközöket! Örömmel tettük miközben hallgattuk a bányász tárlatvezetőnket. Csodálattal néztük a bányagépeket, melyek nemcsak az udvaron, de a látogatható tárnában, a helyükön bebizonyították, hogy ” nem könnyű a bányászok élete”!

Két óra múltával búcsúztunk tárlatvezetőnktől és már a lemenő nap utolsó fényeinél indultunk vissza a tó melletti erdei ösvényen Vértessomlóra.

Szombaton délelőtt egy bőséges és energiát adó reggeli után elindult a „kis” csapat a Vértesbe. Utunk, végig vezetett Vértessomló főutcáján, majd az első információs táblán Márti botját végigvezette a tervezett útvonalon. Igen lendületes tempóban haladtunk. Szívtuk magunkba az erdő friss illatát. Szomjunkat a Szarvas kút forrása oltotta. Gondolom annak idején Rockenbauer Pál is töltötte kulacsát, róla egy fát is elneveztek az erdő mélyén. Gyönyörű út vezetett fel a Vitányi várba, ahol kis pihenés és lakomázás után indultunk vissza a Mária szakadékot megkerülve. Csakúgy szedtük a botjainkat, lábunk alatt a természet ezernyi színe keveredett. Lépteinket egy fába vésett Szűz Mária figyelte. Lábainkban már éreztük a megtett „kiló”- métereket, mindezt a Körtvélyesi Kápolna látványa feledtette velünk. Még egy utolsó kulacstöltés a Szép Ilonka forrásból és irány „haza”. Ezek az őszi színek és ez a táj semmihez sem hasonlítható.

Megcsináltuk… Fáradtságról szó sincs, a csapat már a következő túrát tervezi. Szállásunkon finom csirkepaprikás pótolta az elégetett kalóriát. Ezt a kellemes 20-25 km- es túrát remek társaság és ismét egy feledhetetlen élmény zárta.

Vasárnap reggeli után összepakoltunk és a szélrózsa majdnem minden irányába mentünk, ki haza, ki pedig tovább új látnivalók nyomába…

Dely Márta és Lőrincz Zsuzsanna beszámolója

A fotókat a túrázók készítették.

Related Images:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .